Összes oldalmegjelenítés

2011. november 5., szombat

Soltészné Kiss Éva:Krokik

Felirat hozzáadása
Akkor mikor ezek a krokik készültek,Édesanyámnak sűrűn álltam modellt.Vissza akart rázódni a rajzolás gyakorlatába.
  Az ő munkamódszererének legjobban a ceruza,mint ezköz a legmegfelelőbb.Én egyre inkább csak tussal rajzolok kis méretben vázlatosan.Nagy kidolgozottakat pedig szénnel,ami nem is rajz,inkább tónusokkal festés.
  Édesanyámnál a tollrajz,a ceruzarajz,és a szénrajz is keresgélő vonalakkal épül,ahogy azt tanítják is.
  Én inkább megpróbálok a tollrajzokon egy vonallal kontúrozni,a vonal vastagsága vagy véletlenszerűen válltozik,ami jól is elsülhet a lényeg kiemelése érdekében,de a legjobb ha én tudom irányítani a rajzom javára.Az tény,a kroki ha csőtollal,fémhegyűtollal,vagy olyan ezközzel készül ami egyenletes vonalvastagságú vonalat produkál,nehéz térhatásúvá tenni az alakot.Én úgy látom,itt a keresgélő vonalak változatossá tették,térbe helyezték az alakomat.Igyekezni szoktam arcot rajzolni a vázlataimnak,ami nem mindig sül el jól,ha egy kicsit is csámpásra sikerül,nevetségessé teszi az amúgy korrekten sikerült testet.Az én krokijaim az arc és a háttér ábrázolása miatt inkább grafikának,kiállításra szánt rajznak hatnak,de ezeknek a rajzoknak jól áll ez a kidolgozottsági fok.

Nincsenek megjegyzések: